piątek, 5 czerwca 2015

Mniszek inaczej Męska stałość i Niekonwencjonalna reklama


Mniszek lekarski inaczej zwany mleczem, mlecznicą, brodawnikiem mleczowatym, kaczyńcem, podróżnikiem, hetmańską buławą, gołębim grochem, świńskim pyskiem, pąpawą, wołowymi oczami, wilczym zębem z ang: dandelion - czyli lwim zębem, i męską stałością !!!

a po przeistoczeniu, jest nazywany pępawą, popią główką, dmuchawcem lub latawcem ...



Zainspirował  koleżankę do stworzenia ...  



Niekonwencjonalnej reklamy ...


 dla Krakowskiego domu Józefa Mehoffera.



Jak wiadomo J. Mechoffer w swojej twórczości szczególnie umiłował sobie kwiaty.
Nic więc dziwnego, że Dominika użyła do reklamy kwiatów, ale dlaczego mniszka? -zapomniałam ją zapytać. Zaciekawiło mnie to, że mniszek inaczej jest nazywany męską stałością, ponieważ gdy uczestniczyłam w wydarzaniach organizowanych przez Dominikę:




http://dominikagula.blogspot.com/2014/11/reklama-niekonwencjonalna-skrypt-pracy.html
 
dostarczyłam sobie szczątkowych informacji, jaki był Mehoffer w relacjach z kobietami. Nie specjalnie eksplorowałam ten temat, ale na pewno nie był mnichem podobnym do mniszka, a z tego co wiem, wolał życie przysłowiowego latawca.

W każdym razie mniszek pobudził we mnie wyobraźnię żeńskiej części mojej natury.



  I pojawiły się pytania:

Skąd ta nazwa, męska stałość, jaka jest jej etymologia ? Bo przecież lwie i wilcze zęby, wołowe oczy to nazwy pochodzące od kształtu płatków i ich kolorytu a może od ludowych obyczajów. Reszta nazw raczej nie powinna być trudna do przypisania skojarzeń, ale męska stałość to dość nietypowa nazwa jak dla rośliny.


Czy jeśli często będziemy karmić nim mężczyznę, to będzie...
Stały w uczuciach?
czy polepszy mu potencję?
jakie będą efekty?

Koniecznie trzeba przetestować.

-Być może, żeby mężczyzna nie czuł się ciągle zagrożony brakiem wolności, powinno się go karmić mniszkiem lekarskim, tylko trzeba uważać by nie pękł, jak poduszka z pierzem. Zamiast pierza, wydobyły, by się z niego piękne dmuchawce latawce, tak jak to się ma w literaturze z pogranicza realizmu magicznego.

Jednak wróćmy do analitycznej powagi:

Skąd nazwa męska stałość?
Nie wiem. Nie znalazłam tej informacji, w żadnym znanym mi zielniku.
niech mi jakiś znawca odpowie...



Na zaskoczenie wspomną że
Z mniszka można przyrządzać wspaniałe przetwory...
choć na zbieranie mniszka już trochę późno.  Dziś po pracy buszując w trawie, znalazłam tylko parę dmuchawców, i  mogłam sobie zaśpiewać


dmuchawce...




latawce...


wiatr...             












Brak komentarzy:

Prześlij komentarz